A címadás művészete - Gyakorlatias beszélgetés a címadásról!

Coffee Break

Informatív, gyakorlatias beszélgetés a címalkotásról. 

Résztvevők: 

A címadók képviseletében:

– Kurucz Adrienn (WMN főszerkesztő helyettes)

– Ilku Miklós (Index – főszerkesztő helyettes) 

Aki a címeket az algoritmusok segítségével fogalmazza meg: 

-Virág Attila – (Hírtsart – Centál médiacsoport) 

Az embereknek és címek lelkének ismerője:  

– Szántó Zsófia (Reklámpszichológus – DDB)

A tartalomból: 

– Mi a jellemző tulajdonsága a bulváros és a szeriőz cikkekre?

– Miért kell a címadásoknál leginkább az érzelmekre hatni? 

– A rossz szavakra címekben: "így-ezés", "ezért-ezés", "hihetetlen-ezés" … az adásban soroljuk tovább.. 

– Megmondjuk mi az a három szó amire garantáltan kattintanak.

– Miért félrevezető tartalomfogyasztási szám az, ha csupán az olvasottság mennyiségét (mennyien) nézzük, figyelmen kívül hagyva a minőséget, azaz, hogy pl.: egy írást vagy egy adott oldalon hány percet töltenek el? 

–  Miért lehet hitelesebb a médiafogyasztás vizsgálatánál (is) ha a lekérdezős kutatások helyett a digitális lábnyomokat vizsgáljuk? 

– Lehet-e a címek hatásainak vizsgálatakor pl. egy csoporttulajdonságra következtetni? 

–  Az algoritmusok szerepe, és az érzelmek figyelembevétele a címadásban.

– Miért fontos figyelembe venni a címek befogadásánál a médiafogyasztó pillanatnyi tudatállapotát.

– Képek színek, mozgóképek és giffek használata

– A színek forgalomterelő hatásai.

– Mikor kell a címek mellé képet tenni és mikor nem érdemes?