A pink marketing és a melegmozgalom piacosítása

Partizán

A pink marketing és a melegmozgalom piacosítása

Egymást érik a szivárványos termékek reklámjai a közösségi média appokon, és leghamarabb talán erről jut eszünkbe, hogy közeledik a Pride Hónap. A cégek az utóbbi évtizedekben felismerték a pink money, magyarul “rózsaszín pénz” jelentőségét, vagyis az LMBT-ügy melletti állásfoglalásban rejlő profit lehetőségét. A nagyvállalatok közül először az IKEA mutatott be meleg párt egy 1994-es reklámjában, azóta már fenn sem akadunk azon, hogy a Netflix is tele van népszerű meleg és transz témájú műsorokkal. Ez a trend a magyar médiában még gyerekcipőben jár ugyan, de már itthon is menő árulni az elfogadás és tolerancia szimbólumait. Már az is pénzben mérhető, hogy mennyi GDP kiesést jelent egy országnak, ha homofób politikákat folytat. De vajon mit tesz a melegmozgalommal, ha piaci alapon gondolkodunk róla, és mit tesz mindez magával a közösséggel? Milyen képet formálnak a nagyvállalatok az LMBT emberekről, és az mennyire tükrözi a valódi embereket a kampányok mögött? Tényleg előremozdítja a társadalmi változásokat és emberi jogokat néhány színes táska és hangzatos szlogen? És ki látja ebből a legnagyobb hasznot? Pride heti Markolónkban Erdei Zsolttal, a Humen Media Group ügyvezetőjével és Gregor Anikó szociológussal beszélgetünk. 

★ Support this podcast on Patreon ★