Éless Dénes: Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Coffee Break

Hamarosan sokkal izgalmasabb közvetítésekre lesz szükség a mai tizenévesek igényei miatt – véli Éless Dénes, a Budapest Honvéd FC digitális és marketing vezetője, aki többek között beszél a sportklubok új médiamegoldásairól, a saját kézbe vett közvetítésről, a tartalomgyártásról, a hagyományos és e-sportok iránti érdeklődésről, a streaming és a TV harcáról és az életkor alapú célcsoport szegmensekről.

A szakember szerint míg a fiatalok órákatat tudnak eltölteni az e-sportok figyelésével, a klasszikus sportok esetében ez nem jellemző, főként a lassabb lefolyású sportágak vannak bajban, viszont a futball és a kosárlabda egész jól áll ebben a versenyben. Az interjúban rámutatott arra is, hogy a sportvilágba begyűrűzött a popkultúra, ma nagyon sokat számít hogy, mit mutatnak magukból a sportolók, ami egy óriási kihívás a sportkluboknak. Meg kell tanulniuk a legmodernebb kommunikációs megoldásokat, amik nem mennek szembe a szurkolók elvárásaival, adott esetben egy száz éves tradícióval. Beszélt arról, hogy hogyan érik el a sportklubok a szurkolóikat, a saját és hagyományos média fontosságáról és a covid alatt felgyorsult streaming hatásairól. Megtudhatjuk, hogy a sportklubok hogyan kezdték el lebonyolítani saját közvetítéseiket,  vagy hogy hogyan változnak a szponzorok elvárásai, mennyire szeretik az adatalapú információt. Éless Dénes kifejti a TV és streaming közvetítések versenyét és beszél arról is, hogy a kizárólagos TV jogok mennyire változnak a streamingnek az erősödésével. De megtudhatjuk azt is, hogy mi teheti izgalmassá a sportközvetítéseket és mennyiben tér el a streaming és a lineáris TV nézettsége bevétel szempontjából.