95. epizód: Attól függően ajánlunk autót, hogy mennyire élsz tudatosan (Vendég: Bertalan Gábor - 2.)

StúDió Veszprém

95. epizód: Attól függően ajánlunk autót, hogy mennyire élsz tudatosan (Vendég: Bertalan Gábor – 2. rész

Kinek való az elektromos autó? A legmagasabb tudatossági szinten élőknek.
Vagyis azoknak, akik minden nap megteszik, hogy autót töltenek, nem zavarja őket közben a süvítő hóvihar és az sem, ha vizes a kábel mikor kiskosztümben vagy öltönyben kell a műveletet elvégezniük.

Alaposan kielemezzük, hogy mibe kerül nekünk az e-autó, mikor és hogyan térülhet meg az egyébként 30-40%-kal magasabb beszerzési ár.
Hacsak nem prémium sport sedanról van szó, mert az milliókkal olcsóbb, mint benzines testvére.

Hiába na, nagyon távoli már az a felemlegetett kép, ami a még gyerek AutóSámánt egy Volga mellett, pöttyös labdán ülve örökíti meg.
Főleg, hogy szó sincs utópiáról, amikor a töltőkutakon 4,5 másodperces akkumulátor-cserével vételezzük az üzemanyagot.
Kínából jön ez is Európába a Neo márkával, és pillanatokon belül a saját szemünk előtt zajlik ez a forradalom.

Izgalmas információk sorával lát el minket beszélgetőtársunk: a tartós bérlet kultúrájának terjedése, a nyilvános AC-töltők benzinárú deleje, a 10 éven belül megérkező új adó, ami az autóhasználat mértékéhez igazodik, az egykori Trabant-gyárból 2028-ig megérkező 22 millió elektromos népautó.
S, ha már Volkswagen, akkor a különös korszakhatárait is sorra vesszük, melyeket a Bogár, a Golf és most az ID3 mérföldkövekként jelölnek ki az óriáscég történetében.