Erős közepes, kettes, vagy elégtelen? A magyar oktatás helyzete

Millás Reggeli

Erős közepes, kettes, vagy elégtelen? A magyar oktatás helyzete

A magyar oktatás jelenleg a pedagógusi bérek és a tanárhiány miatt kerül a sajtóba, ezek a legaktuálisabb, egymással ok-okozati összefüggésben élvő problémák. Vannak azonban szintén régebben létező, kicsit mélyebb, strukturális gondok: ilyen például a szegregáció, esélyegyenlőség problémája is, melynek egy vetületéről, a Bp-vidék viszonylatról korábban beszélgettünk Pogátsa Zoltánnal. Emellett természetesen a Covid társadalmi-gazdasági hatásai is kihatottak az oktatásra.

Milyen a közoktatás aktuális állapota?
Milyen trendek körvonalazódnak?
A szegregáció és esélyegyenlőség helyzete milyen?
A tanárhiány ehhez mit tesz hozzá – pl. brain drain a nagyobb városok, jobb iskolák irányába?
Milyen megoldások lehetségesek?

Horn Dániel, a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet igazgatója, az oktatás-gazdaságtan és munkapiac csoportvezetője és a Budapesti Corvinus Egyetem félállású docense

Ez a tartalom Erős közepes, kettes, vagy elégtelen? A magyar oktatás helyzete a Millásreggeli – a gazdasági muppet show oldal tulajdona.